Deze auto kenmerkt zich door een vrij soepele 1.4 liter GTi 16V benzinemotor. Hoewel deze goedkope auto van Rover ouderwets handgeschakeld is versnelt hij in maar liefst 9,8 seconden van 0 naar 100 km/h. Rover heeft deze wagen jammer genoeg redelijk sober uitgerust, met enkel centrale vergrendeling en 13 inch lichtmetalen velgen.
Technische gegevens
Benzinemotor
Cilinderinhoud |
1.396 cc (1.4 liter) |
Cilinders |
4 in lijn |
Kleppen |
16V DOHC |
Inspuiting |
injectie |
Katalysator |
ja
|
Max. koppel |
120 Nm (bij 4.000 toeren) |
Max. vermogen |
90 pk (bij 6.250 toeren) |
|
66 kW |
Cijfers en zuinigheid
Max. snelheid |
183 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h |
9,8 sec. |
Gemiddeld verbruik |
Onbekend |
Verbruik snelweg |
Onbekend |
Verbruik stad |
Onbekend |
Meer over de Rover 100-serie 114 GTi 16V 1990
Chassis
Stoelen |
5 |
Lengte |
3,52 m |
Breedte |
1,56 m |
Hoogte |
1,38 m |
Leeg gewicht |
859 kg |
Draagvermogen |
366 kg |
Max. toegestane massa |
1.225 kg |
Laadruimte |
960 liter |
Tankinhoud |
35 liter |
Wegligging en versnellingsbak
Versnellingsbak |
handgeschakeld
|
Versnellingen |
5 |
Aandrijving |
voorwielaandrijving |
Remmen voor |
remschijven |
Remmen achter |
remtrommels |
Wielbasis |
2,27 m |
Draaicirkel |
10,7 m |
Maat banden |
185/55HR13 |
Uitrusting & opties
Extra's
Centrale vergrendeling |
standaard |
Exterieur
Lichtmetalen velgen |
standaard |
Hatchbacks vergelijkbaar met de Rover 100-serie 114 GTi 16V